Eş-Şâkir (CC) Esması
Şakir kendine itaat edeni metheden, öven ve ona Nimetten çok sevap verendir.
اِنَّ الصَّفَا وَالْمَرْوَةَ مِنْ شَعَٓائِرِ اللّٰهِۚ فَمَنْ حَجَّ الْبَيْتَ اَوِ اعْتَمَرَ فَلَا جُنَاحَ عَلَيْهِ اَنْ يَطَّوَّفَ بِهِمَاۜ وَمَنْ تَطَوَّعَ خَيْرًاۙ فَاِنَّ اللّٰهَ شَاكِرٌ عَل۪يمٌ
Şüphe yok ki, Safa ile Merve Allah’ın koyduğu nişanlardandır. Her kim Beytullah’ı ziyaret eder veya umre yaparsa onları tavaf etmesinde kendisine bir günah yoktur. Her kim gönüllü olarak bir iyilik yaparsa şüphesiz Allah kabul eder ve (yapılanı) hakkıyla bilir. Bakara / 158
Yüce Allah kendi seni Şakir ve eş şükür olarak isimlendirilmiştir şükredenleri de bu iki isimde adlandırıp onlara kendi sıfatını vermiş ve onları kendi ismiyle isimlendirmiştir. Şükredenleri bu iki ismin verilmesi İhsan ve muhabbet olarak bu sana yeter de artar bile.
Şakir kendine itaat edeni metheden, öven ve ona Nimetten çok sevap verendir. Şekür ise, Şükrü devam eden ve büyük küçük ibadet ayrımı yapmaksızın Şükrü bütün itaat edenlere kapsayandır. Allah kimsede bulunmayan sınırsız İhsan ve nimet sahibidir. O hiçbir ihtiyacı olmadığı en basit ve küçük bir itaati bile kabul eder. Buna karşılık, kendisinin dışında herkesin faydalanacağı büyük nimetler verir.
Her müslüman mutlak Şakir ve şekür’ün Allah olduğunu, alimlerin ittifakı ile O’na şükretmenin farz olduğunu ve Allah’ın azı da çoğu da kabul ettiğini bilmesi gerekir. Şakir ve şükür yine ilgili Nafile ibadetler vardır bir defasında Hz. Peygamber ayaklarının şiş şimdiye kadar geçen namazı kıldı bunun üzerine kendisine Allah senin geçmiş ve gelecek günahlarını bağışladığı halde hala böyle mi yapıyorsun denilince peygamber aleyhisselatu vesselam Şükreden bir kul olmayayım mı diye cevap ver Hz. Peygamber bu cevabı ile daha fazla istediğini ima etmekte ve şu ayete dikkat çekmektedir: “Rabbiniz Şöyle buyurmuştur andolsun Eğer şükrederseniz gerçekten size artırırım… İbrahim / 7
Allah azze ve cellenin vermiş olduğu nimetleri gönülden bir hayır yaparak karşılığı beklenmeden Allah için yapılan bu amel Allah’a itaat ile yapıldığında bunun karşılığını vereceğini ve yapılabilen olduğunu müslümanın bilmesi gerekir.
إرسال تعليق