Manevi Destek Dayanışma

 

El-Metîn (c.c.) Esması

El-Metîn (c.c.) Esması

Her şeye gücü yeten, çok sağlam, kuvvet ve kudreti metin, fiillerinde asla zorluğa ve yorgunluğa uğramayan demektir. Hiçbir şey hükmünü sarsmayan ve kendisine güvenilen.

“Metin” ismi, “karşı konulamayan ve sarsılmaz güç sahibi” anlamına gelir ve bu anlamıyla Kur’an-ı Kerim’de sadece bir yerde Allah Teâlâ için kullanılmıştır. Burada, Allah’ın gösterdiği doğru yoldan sapan toplumların başına gelen felaketler anlatıldıktan sonra yer, gök ve diğer varlıkların yaratılışından söz edilerek Allah’ın gücü ve kudreti hatırlatılır, ardından insanların ve cinlerin yalnızca O’na kulluk etmek için yaratıldıkları beyan edilir ve nihayet Allah’ın hiçbir şekilde onlara muhtaç olmadığı, aksine onların Allah’a muhtaç oldukları ifade edilir: “Rızkı veren ancak Allah’tır ki, sarsılmaz ve karşı konulmaz kuvvet sahibidir” (ez-Zâriyât 51/58).

Allah’ın güç ve kudretine işaret eden “kavi”, “kadir”, “kadir” ve “muktedir” isimleriyle hemen hemen aynı anlamda olan “metîn” isminin, O’nun karşı konulamaz üstünlüğünü ve mutlak irade sahibi oluşunu ifade eden “aziz”,”kahhâr” ve “cebbâr” isimleriyle de anlam yakınlığı bulunmaktadır.

*-*

Bütün bu isimlerin ortak vurgusu, evrendeki bütün varlıkların gücünün sınırlı ve Allah’ın karşı konulamaz mutlak gücü karşısında değersiz oluşudur. Kur’ân-Kerim’de şöyle buyurulur: “Zalimler azap ile yüz yüze geldikleri anda bütün kudretin Allah’a ait olduğunu anlayıp O’nun pek çetin azabını fark edeceklerini keşke şimdiden bilselerdi” (el-Bakara 2/165). Güç ve kudret sahibi olduğunu zanneden ve bununla böbürlenen insanlar aslında sadece boş bir hayale kapılmıştır ve kendilerini aldattıklarını er geç anlayacaklardır: “Âd kavmine gelince, onlar ‘Bizden daha kuvvetli kim var?’ diyerek yeryüzünde haksız yere büyüklük tasladılar. Kendilerini yaratan Allah’ın onlardan daha güçlü olduğunu görmüyorlar mıydı?” (Fussilet 41/15).

Dolayısıyla bu isimlerin anlamını kavrayan bir mümin, Allah’ın her şeyi yaratan, yöneten ve her şeyin sahibi olduğunu; hiçbir varlığın O’nun üstünlüğüne, gücüne karşı direnme, karşı koyma veya onun iradesi dışında bir şey yapma imkân ve ihtimali olmadığını bilir. Bu yüzden hem dünya hayatı hem de âhiretle ilgili her konuda sadece Allah’a dayanır ve yalnız O’na tevekkül eder. Her türlü sıkıntı ve zorlukta “lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâh” (Her türlü değişim ve gücün kaynağı sadece Allah’tır) diyerek O’na sığınır. Hz. Peygamber ezan dinlerken “hayye ale’s-salâh” (Haydin namaza!) cümlesinden sonra “lâ havle ve lâ kuvvete illâ billâh” demiş, cennet hazinelerinden bir hazine olarak nitelendirdiği bu sözleri söylemeyi âdet haline getirenlerin günahları çok da olsa affedileceğini müjdelemiştir. (Buhârî, “Ezân”, 7, “Daavât”, 50, 67; Tirmizi, “Daavât”, 57, 119).

El-Metîn esmasının ebced değeri, zikir sayısı: 500  günü: Cuma ve saati : Zühre 

Fazileti ve faydaları :

“Ya Metîn celle celâlühû” ism-i şerifini okuyan daima güçlü ve kuvvetli olur.

Bir kimse “Yâ Metîn” ismini okumaya devam etse ümit olunur ki, çetin işler ona kolaylaşır.

Her gün 500 kere okuyan varsa düşmanına karşı üstünlük sağlar. Cenab-ı Allah’tan istediği her şeye O’nun izni ve yardımı ile kavuşur.

Beş vakit namazdan sonra 500 kere ” Ya Metîn celle celâlühû ” zikrine devam eden bedenen ve ruhen güçlü olur.

Günde 500 kere okuyanın, ibadetinde kalp metaneti hasıl olur. Evham ve vesveselerden kurtulur.

Sütü olmayan çocuklu kadın yiyeceği ve içeceği şeylere ” Ya Metîn celle celâlühû ” ismini okuyup yerse veya içerse bol sütü olur.

El-Metin ism-i şerifi, tembellikten, madden ve manen zayıflıktan kurtulmak için, “Ya Metin Celle Celalühü” diyerek 500 kere okunur.

Bir bardak suya 616 kere ” Ya Kaviyy, Ya Metîn celle celâlühû ism-i şerifleri okunduktan sonra hasta olana içirilirse kısa zamanda şifa bularak iyileşir.

Günahkar genç kız ve erkek üzerine “El-kaviyyül metin” şeklinde 10 kere okunursa facirlikleri gider.


Post a Comment

أحدث أقدم

Ziyaretçiler

Gayb Alemi