Manevi Destek Dayanışma


Ayetel Kürsi Fazileti Ve Sırrı
 
   


Ayetel Kürsi Fazileti Ve Sırrı

Ayetel Kürsi’nin faziletleri hakkında müstakil çalışma yapanlar onun faziletlerine dair 95 kadar hadis olduğunu belirtmektedirler bunlardan bir kısmına yer vermek istiyoruz.

Ayetel Kürsü Fazileti

Hadis-i Şerif’te Rasulü Ekrem (s.a.v.) şöyle buyurdu: “Cibril bana geldi. Cinden bir ifrit sana tuzak kurmak istiyor. Yatağına girdiğin zaman Ayetel Kürsi’yi oku. Yani yatmadan evvel Ayetel Kürsiyi oku.” dedi. “Efendimiz (SAV) buyurdu ki; “Her kim farz namazın arkasında Ayet-el Kûrsi’yi okursa, diğer namaza kadar Allah’ın C.C. zimmetinde olur.” (Heysemi) Bu hadis sebebiyle her farz namazdan sonra ayetül kürsi okunur.

-“Kim sabah çıkınca ‘Ayetül Kürsi’ ile ‘Hamim tenzilül kitabi minellahil azizil âlim’ suresinin evvelindeki iki ayeti okursa o gün akşama kadar (bela ve kazalardan) mahfuz kalır. Kim de akşama dâhil olunca onları okursa o gece sabahlayıncaya kadar mahfuz olur.”

-“Uyurken ayetel kürsi okuyana şeytan yaklaşmaz.”

-Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim, her farz namazın arkasından Ayet-el Kûrsi’yi okursa, Cennete girmekten onu ancak ölüm men eder. Her kim onu yatacağı zaman okursa, Allah’u Teâlâ ona kendi evi, komşusunun evi ve etraftaki evler hakkında güvence verir.” (Beyhâki)

-Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Bakara Sûresinde bir Ayet vardır ki Kur’ân Ayetlerinin Efendisidir. Şeytan olan herhangi bir evde okunursa (şeytan) o evden çıkar. (O Ayet) Ayetel Kûrsi’dir.” (Beyhâki)

-Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Her kim Ayet-el Kûrsi’yi ve Bakara Sûresinin sonunu sıkıntılı(kederli) anında okursa Allah C.C. ona yardım eder” (Suyuti, Dürrül Mensûr)

-(Şeytan, cinler v.s. şerli yaratıkların şerrinden ve anne ya da çocuğuna zarar vermelerinden ya da öldürmelerinden korunmaları için) Doğum yapacak kadının, Ayet-el Kûrsi, A’raf 54. Ayeti sonuna kadar, Felâk ve Nâs Surelerini okuyarak Allah’u Teâlâ’ya sığındırılması gerekir (Hadis-i Şerifle bildirilmiştir).

-Efendimiz(SAV) buyurdu ki; “Sen Ayet-el Kûrsi’den neredesin? O herhangi bir yemek veya katık üzerine okunursa mutlaka Allah C.C. o yemek ve katığın bereketini çoğaltır.” (Suyuti)

-Efendimiz(SAV) Sûre-i Bakaranın sonunu(Amener Rasûlü) ve Ayet-el Kûrsi’yi okuduğu zaman gülerdi ve “Onlar Arş’ın altındaki, Rahman’ın (Teâlâ) hazinesindendir.” buyururdu. (Suyuti)

-Seleme İbni Kays(RA) “Allah’u Teâlâ, ne Tevratta, ne İncil’de, nede Zebur’da Ayet’el Kûrsi’den daha büyük bir Ayet indirmedi.” (Suyuti) Ayet-el Kûrsi, cinlere karşı kendisinden yardım alınacak duaların en büyüğüdür. Ayet-el Kûrsi’nin insandan şeytanları kovmakta çok tesirli olduğunu söylemişlerdir.

Ayetel Kursi’nin Havas ve sırları

-Ayrıca saralı kişiye, şeytanın kendisine yardım ettiği sahir (büyücü), kâhin, falcı, nefis ve şehvet ehli, zulüm ve gazap erbabı üzerine sadakatle okunulduğunda onların şeytanlarını etkisiz hale getirmekte de büyük gücü olduğunu denemişlerdir. Ancak sadakatle okunması şartı koşulmuştur.

-Herhangi bir muradın hâsıl olması için Ayet-el Kûrsi 313 kere okunduğunda, dünya ve Ahiret hakkındaki o istek Allah’ın C.C. izniyle hâsıl olur.

-Cin musallat olan çocuğa 18 kere Ayet-el Kûrsi okunursa BİİZNİLLAH şifa bulur.

-Yemeğe okunursa yemek bereketlenir.

-Devamlı okunursa unutkanlığı giderdiğini Hz Ali (K.V.) buyurmuştur.

-Evden çıkarken okuyan her işinde muvaffak olur ve hayırlı işleri başarır. Evine gelince okursan iki Ayet-el Kûrsi arasındaki işlerin hayırlı olur ve fakirliğin önlenir.

-Bir kimse evinden çıkarken Ayet-el Kûrsi‘yi okursa, Hakk Teâlâ yetmiş Meleğe emreder, o kimse evine gelinceye kadar ona dua ile istiğfar ederler. 

-Bu ayet herhangi bir evde okunduğunda şeytanlar o evi 30 gün süreyle terk ederler ve hiçbir büyücü erkek ve hiçbir büyücü kadın 40 gece süreyle o eve giremez.

Hz Ali radıyallahu anh’ın da şöyle buyurduğu rivayet edilmiştir Nebi’nin minber üzerinde iken şöyle dediğini işittim: “Kim Ayetel kürsiyi her Farz namazının peşinden okursa cennete girmesine ölümden başka hiçbir şey mani olmaz yani ölünce cennete girer onu okumaya ancak Sıddık veya abid kişiler devam eder. Kim onu yatağına girdiğinde okursa Allah bu kimseyi kendi canı, komşusu, komşusunun komşusu ve etrafındaki evler hususunda emin kılar.”

Sahabe-i Kiram bir gün kur’an-ı Kerim’de hangi ayetin daha faziletli olduğunu müzakere ederlerken Hz Ali radıyallahu anh onlara ayet-el Kürsi den haberiniz yok mu diye sorduktan Sonra sözlerini şöyle sürdürüyor: “Allah’ın resulü bana şöyle buyurdu: “ya Ali beşeriyetin Efendisi Hz Adem Aleyhisselam, Arapların Efendisi Muhammed’dir. Bunda övünülecek bir durum yoktur. Sözlerin Efendisi Kur’an, onun efendisi Bakara Suresi, Bakara suresinin de efendisi ise Ayetel Kürsi’dir. Tirmizi 

Hz Ali radıyallahu anh’ın şöyle buyurduğunu rivayet edilmiştir: “Bedirde savaşıyordum derken Allah’ın resulünün ne yaptığını göreyim diye onun yanına vardım yanına vardığımda o secde halinde “ya hayyu ya kayyum” diyor başka bir şey demiyordu. Sonra savaşa geri döndüm daha sonra Resulullah’ın yanına tekrar geldiğinde o aynı şeyleri söylüyordu. Ben gidip gelmeye ve ona bakmaya devam ettim o da Allah Teala kendisine zaferi Müesser kılıncaya kadar aynı şeyi söyleme devam etti. Fahrettin Er razi

Ubey ibn-i Kağıt Radıyallahu Anh’ın oğlu anlatıyor Bizim için de hurma dolu bir ambarımız vardı. Babam orayı daima kontrol ederdi. Onun eksildiğini gördüğü bir gece onu üzerine beklerken baktı ki ergenlik çağına gelmiş erkek çocuğa benzer bir hayvan geldi ona selam verdi de ben de selamın cevabını verdim dedikten sonra devamla şunları söyledi sen nesin ins misin cinni misin diye sordum. Ben cinniyim dedi. Ben o halde elini bana uzat dedim.

Baktım ki eli köpek eli tüyleri köpek tüyü. Ben cinlerin yaratılışı böyle midir diye sordum o cinler biliyor ki onların içinde benden daha kuvvetlisi yoktur. Ben seni bu işe zorlayan nedir dedim. O Benim kulağıma geldi ki sen hayır yapmayı seven bir kişisin senin sadakandan bizde nasiptar olmayı istedik. Ben ona bizi senden koruyacak ne vardır diye sordum o bu Ayetel kürsiyi dedi. Sonra Ben ertesi günü Rasulullah Sallallahu Aleyhi ve Sellem’e gelip haber verdim. Peygamber o habis doğru söylemiştir.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski

Ziyaretçiler

Gayb Alemi