Manevi Destek Dayanışma
Şu’arâ Suresi 78. Ayeti Tefsiri ve Sırrı


Şu’arâ Suresi

78. Ayeti 

Tefsiri ve Sırrı


اَلَّذ۪ي خَلَقَن۪ي فَهُوَ يَهْد۪ينِۙ


Elleżî ḣalekanî fehuve yehdîn(i)

Beni yaratan ve bana doğru yolu gösteren O’dur.


Şu’arâ Suresi 78. Ayeti Kelime Çevirisi

Elleżî ḣalekanî : Beni Yaratan

fehuve : O’dur

yehdîn(i) : Bana yol gösteren


Şu’arâ Suresi 78. Ayeti Tefsiri

Tefsir Yolu 

Bu âyet 70-82. ayetlerin içinde yer almasından zahirinden anlaşıldığı üzere Hz. İbrahim’in kavmi ay, güneş ve yıldızlara veya bunların yerdeki sembolü olan putlara tapıyorlardı. Bu toplumun gökyüzündeki en büyük tanrıları güneş, yeryüzündeki en büyük tanrıları ise onun temsilcisi olan Baal adındaki put idi. Onlara göre insanların hayatını putlar yönetiyordu, yaratma ve yok etme işini de zaman yapıyordu (İbn Âşûr, XIX, 141). İşte Hz. İbrahim, kavminin Allah’ı bırakıp da tapmış oldukları bütün tanrıların uydurma, onlara tapanların da yanlış yolda olduklarına işaret etmiş, bundan sonra da gerçek ve tapılmaya lâyık olan tanrının yaratan, hidayete erdiren, yediren, içiren, şifa veren, öldüren, hayat veren ve kıyamet gününde günahları bağışlayan Allah Teâlâ olduğuna dikkat çekmiştir. Tefsir Yolu TDV

----------------------------*-*---------------------------------------
Geylani Tefsiri 

Beni yaratan, beni yokluk sırrından beni var eden ve ortaya çıkaran, ve bana doğru yolu, tevhidini ve varlık ve tasarrufta bağımsız olduğunu gösteren O’dur

---------------------------*-*-----------------------------------------
El-Esas fit-Tefsir 

İbrahim Aleyhisselam’ın alemlerin rabbi olan Allah’u Teâlâ’yı tanıtması: “O ki, beni yaratmıştır ve beni o doğru yola eriştirir” Sapasağlam karar yerinde beni var edip yaratan O olduğu gibi dünya hayatında izleyeceğim yolu ve dinin maslahatına uyan şeyleri bana gösteren de O’dur.

----------------------------*-*-----------------------------------------
Tefhimül Kuran

Allah’ın, yalnızca bir Allah’ın insanın ibadetine layık olduğunun birinci nedeni budur. Kavmi de, yalnızca Allah’ın ortaksız yaratıcıları olduğunu biliyor ve buna inanıyordu. Yalnızca onlar değil, dünyanın bütün müşrikleri, ibadet ettikleri ilâhların bile Allah’ın yarattığı olduğuna inana gelmiş ve ateistler dışında kimse, Allah’ın tüm kainatın yaratıcısı olduğunu inkar etmemiştir. İbrahim Peygamber’in (a.s) bu delili, bir yaratık olarak, yalnızca ibadetine layık olan yaratıcısına ibadet edebileceğini ve Allah’ın yaratmasında hiçbir ortağı bulunmadığından, başka kimseye ibadet edemeyeceğini ifade etmektedir.

-----------------------------*-*----------------------------------------
Şu’arâ Suresi 78. Ayeti Sırrı

Bu ayeti kerimenin sırrı ve esrarı hakkında şu gibi durumlarda; Altından kalkamadığınız ağır durum, çıkış bulamadığınız bir sıkıntılı halde iken, daraldığınız bir anınızda, Çok yorulduğunuz ve artık takatiniz kesildiği bir zaman diliminde Şuara 78. ayetini 99 veya 101 kere okuyup Allah’ım beni bu (burada sıkıntı duyduğunuz şeyi söyleyiniz) kurtar ve bana hayırlı bir çıkış yolu göster diye dua edilir.

Post a Comment

Daha yeni Daha eski

Ziyaretçiler

Gayb Alemi